lördag, april 15, 2006

Promenad i skogen

Solen skinner och det är ca 13 grader ute. Kan det bli mycket bättre.? Idag var jag hos mina föräldrar som bor i ett lite samhälle i nordöstra skåne. De bor i närheten av en skog som man har varit mycket i. Under högstadietiden så sprang man en slinga där som var ca 2,5 km lång. Idag så är det inte mycket var utav den kvar pga de har dragit en landsväg igenom.

När man väl var i skogen så känner man sig så fri... Bara höra vinden och fåglarna sjunga. Under promenadens gång så såg jag tusselago, snödroppar, björkar som har kommit en bra bit och en färg gald nässelfjäril.

Det är i dessa stunder man vill på lite på "landet", bara att ta på sig sina skor och gå ut så finns det en fin skog. Men det finns även fördelar att bo i stan. Inte behöva stressa för att hinna med buss/tåg till stan. Det bästa med stan är att det finns en stor fin park mitt i stan, där man kan se fåglar, grisat och geter på sommaren.

Den enda nackdelen som jag ser att bo i stan är att det alltid finns ljud runt omkring sig... Alltid biler som far igenom gatorna och utrykningsfordonen.

Imorgon. Om det är fint väder.? Vad ska man göra då? Kanske gå in till stan. Fika eller bara gå och titta. Vara lite turist och lära känna sin nya stad lite bättre (fast man har bott i stan 6 månader)


Foton: Privat

Inga kommentarer: