tisdag, maj 09, 2006

Våren och Eurovision Song Contest 2006

Ja.....!!!! Nu är äntligen våren kommen. Jag har inte varit ute och tagit några foton på ett bra tag nu eftersom det har varit mycket med jobbet. Men till helgen ska jag ut och ta några bilder. Till helgen så har flera träd och blommor slagit ut.

Idag är det tisdag och jag ska se Inför ESC. I dagens program ska vi få se Carola och hennes musikvideo till Evighet. Förra veckan fick vi se Finland och deras bidrag Lordi. Låten var bra. Man kan säga att det är en gammal hederlig hårdrockslåt med lite inslag av så kallad monsterrock.
Mitt omdöme om låten:
Man kan säga att man inte glömmer bort denna bland de andra bidragen inför årets ESC. Den är en blandning mellan Rammstein och Spcorpions. Melodin i låten får en att följa med och man blir faktiskt glad av den. 5 av 5 poäng.

Ett annat bidrag som jag även tyckte var bra var Rysslands bidrag med Dima Bilan, en liten flickidol. Dima Bilan likar mycket Enrique Iglesias, både i sång och lite i utseende. Han kommer att vinna några röster i östländer, för att Ryssland är ett "storebrorland" till de flesta öststadsländer.
Mitt omdöme om låten:
Låten är en modern tappning på en schlagerlåt. Det är en poplåt med inslag av östländsk musikstil. Men det som fattas i låten är att den inte tycks vilja ge med sig, det kommer ingen upptempo i refrängen. 4 av 5 poäng.

Inga kommentarer: